Pienyrittäjällä on harvemmin mahdollisuutta tarttua heti saman tien asiakkaan toiveisiin. Yrittäjä joutuu useimmiten ikään kuin siirtämään odottavan asiakkaan palvelemista parempaan hetkeen. Nopea eli lyhyt vasteaika ei suinkaan tarkoita sitä, että palvelu tulisi startata saman tien! Riittää, että asiakas saa nopean ensivastauksen. Yrittäjä voi aivan hyvin reagoida nopealla puhelulla tai viestivastauksella heti saman tien (ja osoittaa, että on ottanut koppia asiakkaasta) ja luvata palata asiaan XX.XX antaen tarkan päivämäärän ja kellonajan, esimerkiksi ”Soitan sinulle vielä tänään klo 15”. Ensikontaktiin on näin vastattu ja ensivaikutelma syntyi onnistuneesti. Tällainen toimintatapa osoittaa, että yrittäjä on nopea ja asiakaspalveluhenkinen. Yrittäjä pelasi itselleen muutaman tunnin lisäaikaa meneillään oleville töilleen, mutta ei menettänyt uutta asiakasta – joka olisi mahdollisesti tapahtunut ilman nopeaa reagointia.