Skip to main content

asiakaspalvelun_vasteaika_tarjouspyynto

Kukkakauppias puhuu puhelimessa muistivihko kädessä.

Kuinka moni meistä on pyytänyt tarjouksia saamatta vastauksia? Itse pyysin aikoinaan tarjouksia 15 caterinyritykseltä ristiäisiin. Vastaukset sain kahdelta. Uudiskohteen piharakennusprojektitarjousten kotiutumisaste oli 3/11. Lasiseinän rakentamisessa pyöreä nolla. Yksikään yrittäjä ei vastannut kyselyihin; ei edes siten, ettei ehdi tekemään tai projekti ei ole hänen osaamisalaansa. Ymmärrän toki, ettei liian pieniä tai vääränlaisia toimeksiantoja kannata ottaa vastaan. Mutta ettei vastata ollenkaan? Mitä luulette, kysynkö toiste? Mitä luulette, toimiiko tällaisten yritysten suosittelumarkkinointi? Toimii, mutta negatiiviseen suuntaan. Erittäin pieni, joskus jopa muutaman sekunnin ottava asia, kuten lyhyt puhelu tai viesti eli reagointi riittäisi pelastamaan tilanteen.

Kommentoi