Skip to main content

Yrittäjä kuvaa videota somesisällöksi.

Yrittäjä kuvaa videota somesisällöksi.

Sisällöntuotannosta käytetään usein termiä inbound-markkinointi, joka tarkoittaa sitä, että kun asiakas etsii, yritys tulee löydetyksi eli vetää magneetin tavoin puoleensa aihealueelle valmiiksi lämpimiä asiakkaita. Esimerkiksi Googlessa blogikirjoitukset ovat orgaanisia eli luonnollisia hakutuloksia, eivät maksettuja mainoksia. Sisällöntuotanto ei kuitenkaan ole ilmaista, vaan laadukkaan sisällön tuottaminen vie todella paljon yrittäjän aikaa. Parhaimmillaan sisältö on myös vuorovaikutteista eli asiakas on yrityksen kanssa kontaktissa. Kotisivuilla periaate on se, että mitä vanhempi sisältö, sen suurempi näkyvyys eli yrittäjän kannattaa suosia ikivihreitä sisältöjä. Somessa tilanne on päinvastoin; mitä vanhempi sisältö, sitä huonompi näkyvyys. Somessa viestinnän kannattaa olla reaaliaikaista ja tuoretta. Lue lisää kirjoituksestani inbound ja outbound.

Kommentoi