Olen nähnyt 20 vuoden aikana sadoittain pienyrittäjien tarjouspyyntöjä mainostoimistoilta ja ostanut itsekin useat sivut hankkeille ja yrityksille. Pienet toimijat, kuten yksinyrittäjät ja freelancerit ovat selkeästi edullisempia verrattuna mainostoimistoihin, joissa on työntekijöitä. On selvää, että mitä suurempi yritys, sen suuremmat kulut: tarvitaan toimitilat, järjestelmiä, hallintoa ja hinta on jyvitettävä asiakkaalta laskutettavaan työhön. Pienellä yksinyrittäjällä ei synny hallinnollisia kuluja. Mutta toisaalta mainostoimistoilla on useimmiten moniammatillinen tiimi eli sieltä saa laajempaa osaamista. Yksi ihminen ei ole koskaan joka alan asiantuntija eli vaikka taitava graafikko tekisi kivan näköiset kotisivut edullisesti, hän ei välttämättä ole asiantuntija hakukonenäkyvyydessä tai tekninen taituri. Millaista osaamista tarvitaan, kun hankitaan kotisivut yritykselle? Näkisin, että sekä visuaalista, teknistä, että markkinoinnillista osaamista.