Skip to main content

Yrittäjä soittaa potentiaaliselle asiakkaalle.

Yrittäjä soittaa potentiaaliselle asiakkaalle.

Olen kuullut mitä upeimpia ja mielikuvituksellisimpia ”tikusta asiaa” tikkuja eli syitä yhteydenottoihin luurikammon selättämiseksi. On haluttu pyytää asiakkaalta haastattelu tai tarjouduttu tekemään maksuttomia pilotteja. Useimmiten tikuksi käy sellainen simppeli asia, joka on asiakkaalle pieni, mutta arkinen haaste. Kun tämä haaste on ratkaistu, asiakas voi paremmin. Yrittäjän kannattaa seurata mitä toimialalla ja alueella tapahtuu, muutoin ennakoiva asiakkaan auttaminen on mahdotonta. Lisäksi asiakkaan haasteen selvittäminen helpottuu, kun yrittäjä tutustuu etukäteen asiakkaan kotisivuihin, somekanaviin ja taloustietoihin. Mikä sujuu ja mikä ei? Hyökkäävä lähestymistapa ei toimi. Ulkopuolinen yrittäjä ei voi tulla noin vain ”korjaamaan” toista yritystä. Asiakakan saa lähinnä vihaiseksi, mikäli lähestyy siten, että ”onpas teillä vanhanaikaiset nettisivut, me tehdään sata kertaa paremmat”. Asiakkaan aiempia tekemisiä arvostava asenne on tuloksellisin.

Kommentoi