Skip to main content

Yrittäjä kävelee pois asiakkaan toimistolta.

Yrittäjä kävelee pois asiakkaan toimistolta.

Yrittäjän ei pidä myydä aina ja kaikkialla. Joillekin yrittäjille myynnillisyys näyttää hirttäneen päälle ja pakonomaisesta myynnistä ei koidu kuin haittaa. Huono myyjä tarttuu ihan jokaiseen mahdollisuuteen ja myy sellaisellekin asiakkaalle, joka ei oikeasti hyödy tuotteesta tai palvelusta. Jos asiakas ei ole alan ammattilainen, hän ei välttämättä osaa ostaa eikä tiedä millainen ratkaisu olisi hänelle paras mahdollinen. Eli asiakas haluaa useinkin ostaa väärän ratkaisun. Hyvä yrittäjä ei myy huonoa ratkaisua, vaan kertoo miten asia kannattaa tehdä – vaikka asiakas menisi ostamaan kilpailijalta. Miten oppia myymään? Jätä myymättä asiakkaalle, joka ei hyödy ostamisesta. Kuluttaja-asiakkaalle pakkomyynti on kiellettyä joka tapauksessa.

Kommentoi