Skip to main content

Yrittäjä palvelee asiakasta liikkeensä kassalla.

Yrittäjä palvelee asiakasta liikkeensä kassalla.

Kaikilla meillä on brändi halusimme tai emme. Brändi ei tarkoita pienyrittäjän kohdalla logoa tai yrityksen graafista ilmettä, vaan sitä mielikuvaa, joka muilla yrittäjästä ja yrityksestä (jotka ovat ympäristön mielikuvissa yksi ja sama asia, koska yritystoiminta henkilöityy vahvasti etenkin yksinyrittäjään). Brändi rakentuu kaikesta mitä yrittäjä tekee: ammattitaito, asiakaspalvelu, hinnoittelu, toimintatavat. ”Ammattimies, ylitti odotukset” tai ”Älä ainakaan siltä osta” kertovat asiakkaiden kielellä siitä, että brändi rakentuu juurikin siten, ettei yrittäjä ole itse edes paikalla vaan ihmiset puhuvat keskenään. Suomi on pieni maa ja rehellisellä palvelualttiilla asenteella yrittäjä pystyy rakentamaan itselleen hyvän ja luotettavan maineen. Aivan kuten arvot, myös brändi rakentuvat todellisesta tekemisestä.

Kommentoi