Skip to main content

tarjouksen_tekeminen_kotiuttaminen

Tapahtumasuunnittelija seisoo juhlatilassa paperi kädessään.

Moni yrittäjä jättää merkittävän määrän tarjouksia, jotka eivät koskaan kotiudu. Asiakas harvemmin pyytää tarjouksia huvikseen ja suomalaiset ovat suht luotettavia ostajia. Liikkeellä ollaan tosimielessä eli joltakulta ostetaan. Syy heikkoon tarjousten kotiuttamisasteeseen on usein siinä, että myyntityöhön ei panosteta juuri lainkaan. Olemattomat tekstari- ja sähköpostitarjoukset ilman minkäänlaista vakuuttamista yrittäjän osaamisesta ja ammattitaidosta saavat asiakkaan kääntymään toisaalle. Turhat tarjoukset ovat yrittäjällekin aikasyöppö. Neuvoni on pyrkiä parantamaan tarjousten kotiutumisprosenttia: henkilökohtainen kontakti, palaaminen asiaan ja reilu keskustelu asiakkaan kanssa vaikka edes puhelimitse vakuuttavat asiakkaan – hintakin saa olla tällöin himpun verran korkeampi.

Kommentoi